NOTA DE PREMSA 56/2004

Creació d’una contrapresa a l’extrem nord de l’embassament de Rialb

Els empresaris d’Oliana, Peramola i Bassella donen suport al projecte lúdic i esportiu del llac de cua

L’Associació per al Desenvolupament d’Oliana, Peramola i Bassella (ADOPB), entitat que agrupa empresaris d’aquests tres municipis del sud de l’Alt Urgell, ha expressat el seu suport al projecte d’espai lúdic i esportiu que es vol posar en marxa a la cua de l’embassament de Rialb mitjançant la construcció d’una contrapresa que dotaria la zona d’una làmina d’aigua permanent. El suport dels empresaris a aquest projecte es va posar de manifest en la reunió que van mantenir abans d’ahir a l’Ajuntament d’Oliana.

L’ADOPB confia que la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre (CHE) aprovi el projecte el més aviat possible. En aquest sentit, l’alcalde d’Oliana, Ventura Roca, va informar els empresaris que les previsions de la CHE són aprovar la refosa dels dos projectes existents en un de sol abans de final d’any i treure’l a exposició pública a principis del 2005. Roca va assegurar haver trobat molt bona disposició per part dels nous responsables polítics de la Confederació, així com també del departament d’Agricultura de la Generalitat pel que fa a actuacions de la seva competència en l’àmbit del pantà de Rialb.

Els empresaris d’Oliana, Peramola i Bassella creuen que la construcció de la làmina d’aigua estable de la cua de l’embassament i els seus usos lúdics i esportius suposaran un important actiu econòmic, no només dels tres municipis, sinó de tot l’Alt Urgell i el Solsonès, ja que crearien una oferta de turisme d’interior i de natura amb moltes possibilitats de creixement. “Hem de crear un pol d’atracció similar al que tenen altres espais semblants que ja funcionen a França, Anglaterra o Alemanya, que mouen milers de visitants a l’any”, ha manfiestat el president de l’ADOPB, Ramon Ribalta.

En un altre punt de l’ordre del dia de la reunió, els membres de l’ADOPB van debatre la ubicació dels tres municipis dins de la futura nova organització territorial de Catalunya. Tots els presents van descartar la possibilitat de formar part d’una hipotètica comarca del Segre Mitjà i, en conseqüència van reafirmar la seva pertinença a l’Alt Urgell i, per tant, també a la futura vegueria de l’Alt Pirineu i Aran.

En un altre ordre de coses, els empresaris reunits van fer balanç de l’aplicació del programa europeu Leader Plus a la zona.

La Seu d’Urgell, 28 d’octubre de 2004.